Markdown Cheat Sheet

Headlines
# Headline 1
## Headline 2
### Headline 3

Styling
*italic*
**bold**
~~strike through~~

Links
http://url.com
[link text](http://www.url.com)

Quotes
> Quote text
***Johnny Author***

Images
![image alt text](image url)
***Image caption, description***

Horizontal rule
---

Inline Code
`var name = "John Doe";`

Code block with syntax highlighting
``` codelanguage
function foo() {
  return bar;
}
```

Bulleted list
- item 1
- item 2
- item 3

Numbered list
1. item 1
2. item 2
3. item 3

Sauna Stories

Zo haal jij alles uit je bezoek aan de (privé) sauna!

Een volle maag

Het wordt afgeraden om met een volle maag de sauna in te gaan. Niet alleen kan je hierdoor hoofdpijn krijgen, ook moet je lichaam hard werken om de maaltijd te verteren. Dit terwijl je lichaam al zijn best moet doen om af te koelen. Het beste is om 1 of 2 uur voordat je de sauna in gaat een lichte maaltijd te nuttigen!

Drink!

Hoe verleidelijk het ook is om een wijntje te drinken op zo’n ontspannen dag, kan je dit beter niet doen. Tijdens je bezoek aan de sauna verliest je lichaam namelijk veel vocht door het zweten. De beste manier om dit aan te vullen, is door genoeg water te drinken. Dat wijntje (of biertje) kan je uiteraard wel na je tijd in de sauna drinken! Bijvoorbeeld in de jacuzzi ;)

Scrubben

Geen beter moment om de huid te scrubben dan tijdens een bezoek aan de privé sauna. De dode huidcellen zijn makkelijker te verwijderen door de warmte van de sauna. Scrub je huid na het gebruik van de sauna en je huid voelt heerlijk zacht.

Verzorg je haar

De warmte van de sauna onttrekt het vocht uit huid en haar. Wil je dit voorkomen? Breng dan een voedend haarmasker aan in je haar en ga hiermee de sauna in. Vergeet het niet uit te spoelen daarna ;)

Masseer elkaar

Door de sauna zijn de spieren al warm en komt de bloedsomloop goed op gang. Een lekkere massage versterkt dit effect waardoor de afvalstoffen nog beter worden afgevoerd en jullie extra goed kunnen ontspannen. Een goede reden om elkaar een sensuele massage te geven!

Een koude douche

Een koude douche of dompelbad is ideaal om de bloedsomloop te verbeteren. Duik dus lekker onder of in het koude water nadat je sauna uitkomt. Let op: na de infrarood sauna kan je dit beter niet doen, dit omdat de spieren zich dan weer samentrekken door de kou!

Rust uit tussen de saunarondes

Rust wel voldoende uit tussen saunarondes. Je lichaam werkt hard en moet natuurlijk even herstellen. Wacht dus zeker 20 tot 30 minuten voordat je opnieuw de sauna betreedt. Jullie vinden vast wel een manier om jullie te vermaken ;)

Ga naakt!

Naakt is altijd beter toch? ;) Het is beter en hygiënischer om de sauna naakt te betreden. Het zweet blijft anders in je kleding zitten en dit is onfris wanneer je daarna nog in de jacuzzi of bad gaat! Daarnaast kan het vuil uit transpiratie ook de huid doen irriteren. Gelukkig heb je bij onze sauna’s volledige privacy en kan je zorgeloos naakt rondlopen.

Kleed je niet meteen aan

Voordat je je gaat aankleden, is het belangrijk dat je je lichaam eerst weer even op eigen temperatuur laat komen. Geef je lichaam ongeveer 20 minuten de tijd! Gelukkig heb je bij onze sauna’s volledige privacy en kun je zo lang naakt rondlopen als jij maar wil!

Ontspan en geniet!

De belangrijkste tip: geniet! Luister goed naar je lichaam en probeer de dagelijkse zorgen even helemaal los te laten. Een saunabezoek hoort ontspannen te zijn. Dus geniet van het niks doen en vooral ook van elkaar!


De zomer: het perfecte moment voor een bezoek aan de privé sauna

10 zomerse vakantiebestemmingen, gewoon in eigen land